_T6A2334Лариса КІТ

Двадцяту річницю першого саміту Україна-ЄС в Університеті відзначили проведенням Міжнародної науково-практичної конференції «Проблеми і перспективи співпраці України та ЄС». Провідні європейські та українські політичні аналітики, науковці, дипломати, представники істеблішменту та бізнесу зібралися у стінах Інституту міжнародних відносин КНУ, аби підбити підсумки тривалої і не завжди простої співпраці між Україною та Євросоюзом, окреслити основні контури майбутніх відносин Києва та Брюсселя.
Вибір місця проведення заходу – невипадковий. На думку Посла Королівства Бельгія в Україні Люка Якобса, ІМВ та КНУ сьогодні – головний центр підготовки експертизи, науки і освіти у сфері зовнішніх зносин в Україні. У своєму виступі пан Посол відзначив, що ЄС – це насамперед гарний проект, головним результатом якого є понад 70 років миру на території  його держав-членів. І саме тому цей проект є вдалим.
Яким чином Україна і Туреччина можуть посилити ЄС, про труднощі на шляху до нього, а також про те, як знайти своє місце в Євросоюзі, – говорив у своїй палкій промові Посол Туреччини в Україні Йонет Тезель.
Від імені адміністрації КНУ учасників конференції привітав проректор Петро Бех.
Дискусії щодо  політики сусідства ЄС та пов’язані з нею регіональні політичні процеси, нові тенденції у розвитку ЄС та перспективи співробітництва країн Балто-Чорноморського регіону тривали у трьох секціях конференції. Як зазначив модератор заходу, координатор з наукової роботи ІМВ Антон Кориневич, її учасники мали за мету напрацювання практичних рекомендацій із розвитку відносин України та ЄС – передусім для державних органів України. Участь їхніх представників у заході – хороший сигнал університетського впливу на процес.
Студентська ініціатива – ще одна особливість конференції. Саме у студентів ІМВ виникла ідея її проведення, зазначає доцент ІМВ Світлана Андрущенко: «Ми лише підтримали її – і з організаційної точки зору, і з репрезентативної». На додачу до всього, було організовано онлайн-трансляцію заходу для широкої студентської громади. Інновація навчального процесу спрацювала не лише для практиків євроінтеграції, а й для головної нашої аудиторії – студентської.