1413775733Другий рік поспіль у КНУ імені Тараса Шевченка збираються учасники українського Форуму міжнародної освіти, присвяченого питанням розвитку вищої освіти України та забезпечення інноваційних тенденцій у галузі
міжнародного співробітництва та навчання іноземних студентів.

– Проведення таких заходів корисне для освітян, оскільки вони покликані забезпечити виконання нашого головного завдання – гарантування високої якості освіти для іноземних громадян, які навчаються в Україні, що в свою чергу впливає на імідж нашої держави у світі, – наголосив ректор Леонід Губерський, відкриваючи форум.
Позитивні і негативні тенденції у підготовці іноземних громадян були темою виступу міністра освіти і науки України Лілії Гриневич. Зокрема, вона зазначила, що за рік кількість іноземних студентів, що навчаються в Україні, зросла на 10 тис. і нині становить 75 605 осіб. На жаль, деякі з них продовжують стикатися з недоброчесністю фірм-посередників, що призводить до кризових ситуацій та завдає шкоди іміджу України. Також міністр повідомила, що з 2020 року іноземні студенти будуть складати іспит із іноземної мови, тобто мови навчання.
Заступник міністра освіти і науки України Роман Греба свій виступ присвятив змінам, які будуть започатковані у сфері набору, вступу та навчання іноземних студентів. Зокрема він зауважив, що МОН вносить доповнення у ключові документи, якими регулюється співпраця закладів освіти з агентами. Ці зміни мають на меті суттєво підвищити відповідальність ЗВО за іноземних студентів від моменту їхнього прибуття в Україну. Крім того, спікер розповів про запровадження електронного кабінету студента StudyPass. Цю новацію дуже схвально сприйняли посольства країн-партнерів.
До кінця року МОН також планує внести зміни у Ліцензійні умови провадження освітньої діяльності, зокрема, щодо вимог до підготовки іноземців та осіб без громадянства.
– У змінах до Ліцензійних умов ми пропонуємо закладам отримувати одну, окрему ліцензію, на підготовку іноземних студентів, – відзначив у своєму виступі заступник міністра освіти і науки Юрій Рашкевич. – Вона має видаватися тільки за акредитованими спеціальностями.
Окремим питанням забезпечення якості вищої освіти у своєму виступі приділила увагу заступник голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Олена Єременко. А прикладом практики акредитації освітніх програм у країнах Європейського Союзу до правового поля України за результатами реалізації проекту QUAERE з учасниками Форуму поділилися проректор з науково-педагогічної роботи КНУ Володимир Бугров та директор НМЦ організації навчального процесу КНУ Андрій Гожик.
Говорячи про якість вищої медичної освіти, заступник міністра охорони здоров’я Олександр Лінчевський звернув увагу на сильні та слабкі сторони навчання майбутніх лікарів. Над питанням покращення якості освіти закладами, які готують медиків, міністерство працює не один рік. Зокрема, пропонується ввести міжнародне оцінювання – своєрідне ЗНО для медиків – як складову Єдиного державного кваліфікаційного іспиту.
– Це не лише спосіб оцінювання, а й своєрідний стандарт, до якого треба наближати університетську медичну освіту, певний орієнтир для формування планів і освітніх програм – щоб у підсумку ми могли говорити про експорт медичної освіти, який забезпечується міжнародним сертифікатом, – наголосив Олександр Лінчевський.
Другий день Форуму був присвячений презентаціям можливостей освіти іноземних громадян в українських університетах, а також розвитку співробітництва у сфері міжнародної освіти.