Processed with VSCO with c9 presetТретій рік на юридичному факультеті КНУ успішно працює соціальний проект «Університет юних правознавців» (УЮП). Близько 800 учнів 6-8 класів (не тільки з Києва, а вже і з кількох регіонів України) завдяки проекту познайомилися не лише з юридичною професією та основами правознавства, а й із нашим  Університетом. Кожну з 12 лекцій УЮП, які тривають впродовж навчального року у найбільшій аудиторії Червоного корпусу, слухають щонайменше 200 школярів.

Розповідають ініціатори проекту –
професор кафедри адміністративного права Роман Мельник
та аспірантка юридичного факультету Катерина Солодова

Роман Мельник:
У процесі спілкування зі школярами ми з’ясували, що чимало з них чули про Університет, Червоний корпус, бачили його, але ніколи не заходили всередину. Бачити – бачили, а заходити – боялися. Ми в певному розумінні робимо Університет відкритим до дітей, адже маємо думати про них як про майбутніх абітурієнтів. Якщо школярі побачать Університет, закохаються у нього, їм сподобається тут, то дитяча мрія може перетворитися на реальність. А я мрію дочекатися того першого студента КНУ, який буде випускником нашого «Університету юних правознавців».
Ми розпочинали проект своїми силами: дзвонили до шкіл, їздили туди з презентаціями, заохочували школярів. На третій рік роботи нашого Єнотика – логотип проекту – розмістили і підтримали на сайті Міністерства освіти і науки України. Тепер про нього знають в усіх школах країни. Готуємо підписання Меморандуму про співпрацю в межах нашого соціального проекту між КНУ та Міністерством юстиції України, адже УЮП цілком відповідає такому напрямку діяльності міністерства, як правова освіта населення та правова робота з дітьми.

Катерина Солодова:
Рівень і форма подачі матеріалів в УЮП доступні для дітей середнього шкільного віку. Наші студенти (називаємо їх саме так) на лекціях виконують різні інтерактивні завдання, вони можуть ділитися на групи, розгадувати кросворди, дивитися мультфільми, а потім аналізувати їх. Ми надрукували для своїх студентів робочі зошити, які треба заповнювати під час лекцій. Ними активно користуються не лише діти, а й вчителі правознавства, які їх супроводжують. Зошити ще стануть у нагоді школярам пізніше, під час вивчення курсу правознавства.
Студенти та аспіранти з величезним задоволенням беруть участь у проекті, усім  цікаво відчути себе «по інший бік барикад». Для них це і педагогічна практика, і тренінг із ораторського мистецтва. Напередодні лекцій ми тренуємося, слухаємо один одного, аби не використовувати складні конструкції при поясненні термінів. Крім того, всім подобається бачити дитячі усміхнені обличчя та променисті очі. Юні студенти самі (ми їх про те не просимо) малюють нам сердечка «Ми любимо УЮП!»

Чи можна поширити досвід такого успішного профорієнтаційного проекту на інші факультети та інститути?

Роман Мельник:
Ми до цього готові, можемо допомогти. Питання в тому, чи готові це робити факультети? Я це бачу не просто як 12 лекцій з хімії, фізики чи географії – це може бути спільний курс під назвою, скажімо, «Дитячий університет»: 12 лекцій на рік, кожна присвячена окремим напрямам науки.
Тут треба шукати форми, експериментувати, головне – бажання. Без належної мотивації студентів,  примусово це не буде функціонувати. Кожен, хто у нас працює, може у рамках проекту знайти таку сферу, яка його зацікавить.
Не хотілося б, аби кожен факультет вигадував щось своє, адже наша модель уже довела свою життєздатність. А от якщо вона буде реалізована через примус, а не велике бажання, її можуть нівелювати. Якщо ми починаємо від імені Університету – це має бути візитівка Університету: однакова реклама, спільні підходи до інформування та відповідальність за проект. Кожен захід, кожна лекція  має бути на дуже високому рівні, адже діти одразу відчувають нещирість. Ми пропонуємо власний досвід, готові ним поділитися, взяти на себе відповідальність за організацію проекту в межах всього Університету.