943453208Студенти спеціалізації «Медіалінгвістика» стали найактивнішими учасниками проекту зі створення словника «Нові слова та фразеологізми в українських мас-медіа» (автори – професор Лариса Шевченко та доцент Дмитро Сизонов), друга частина якого вийшла друком у видавничому центрі «Київський університет». Презентація видання відбулася наприкінці жовтня в Інституті філології.
Студенти відзначилися як збирачі матеріалу та укладачі словника. Щомісяця у рамках медіалінгвістичного гуртка під керівництвом Дмитра Сизонова студенти 1-4 курсів опрацьовують медійний дискурс України на предмет нової лексики та фразеології. Уже зібрано понад тисячу мовних одиниць – неолексем та неофразем, що ілюструють динаміку сучасної української мови у масовій комунікації. Автори мають на меті видати комплексний словник інноваційних мовних явищ у медіа початку ХХІ ст.
Кількість галузей медіа, у яких збирається матеріал, постійно збільшується. Цього разу до друкованої преси та радіомовлення додалися ще й сучасна реклама та авторська інтернет-журналістика. Саме такий діапазон джерельної бази дозволяє створити повну картину оновлення лексико-фразеологічного фонду української мови за допомогою ЗМІ. Нині триває робота над третьою частиною словника, який об’єднає неолексику та неофраземіку 2018 року. Серед інновацій цьогорічного словника – розширення медійної бази. Зокрема, до лексикографічної праці увійшли мовні одиниці рекламних та піартекстів, дописів із соціальних мереж, інтернет-мемів, блогосфери та інших медіапродуктів, що допоможуть оперативно зреагувати на мовні зміни та репрезентувати реальний стан життя української мови у медіа.