психологи карпати13–17 січня 2020 року у смт Славське (Львівська область) відбулася Зимова Школа соціального лідерства «Соціальна анімація: пошук ресурсів», організована кафедрою соціальної реабілітації та соціальної педагогіки факультету психології КНУ у партнерстві з Представництвом Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні.

З 2016 року проєкт двічі на рік об’єднує своєю тематикою активних студентів, викладачів, волонтерів, громадських діячів та всіх небайдужих агентів соціальних змін. Соціальне підприємництво, відновлювальні практики, психосоціальна реабілітація, підліткове лідерство, соціальна інклюзія – ось неповний перелік тем, охоплених у різні роки. Зимова Школа Соціального лідерства – 2020, яка стала вже восьмою за рахунком, була присвячена темі соціальної анімації.
– Кожна із восьми шкіл – це та реальна соціальна практика, яка є найбільш затребуваною в конкретний період часу і є своєрідним індикатором розвитку суспільства. Часто ці теми йдуть на випередження, у Школі відбувається їх методологічна і практична апробація, напрацьовується досвід їхнього впровадження в освітній процес в університеті і водночас в реальній соціальній практиці, – пояснює логіку вибору теми керівник Школи, завідувачка профільної кафедри, професор Олена Чуйко.
Досліджувати та проживати тему соціальної анімації учасники Школи соціального лідерства відправилися в аутентичні українські Карпати, проте цій поїздці передував серйозний конкурсний відбір претендентів. Цього року проєкт впроваджувався у партнерстві з Представництвом Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні, що дозволило студентам безоплатну участь. Відібрати 26 учасників з понад 60-ти отриманих конкурсних заявок було непросто, але завдяки цьому Школа отримала барвисту географію: її слухачами стали студенти університетів Київщини, Черкащини, Дніпропетровщини, Харківщини, Миколаївщини, Львівщини та Тернопільщини. Вразили розмаїттям і спеціальності, за якими навчаються учасники Школи: соціальні працівники, соціальні педагоги, соціальні реабілітологи, психологи, юристи, фахівці з міжнародних відносин, економісти, перекладачі, фахівці зі зв’язків з громадськістю.
Протягом 5-ти днів навчання учасники у супроводі тренерів мали змогу розібратися у методологічному підґрунті соціальної анімації, на власному досвіді відчути можливості та обмеження цієї технології, зрозуміти, як застосовувати соціальну анімацію з різними віковими та соціальними групами, дослідити тематику соціально-культурної, туристичної та інклюзивної анімації, спробувати себе у написанні анімаційних програм для різної цільової аудиторії та підготувати анімаційну подію в реальних умовах, презентувавши її жителям смт Славське. Тема соціальної анімації спонукала до активного розкриття особистих ресурсів та потенційних можливостей учасників, стала основою єднання культури, цінностей та поглядів усіх причетних до цієї події.
За матеріалами
кафедри соціальної реабілітації
та соціальної педагогіки